Storingen en problemen aan uw haard

Werkt u haard niet goed ? of u komt er niet helemaal aan uit, dan hebben wij hier de meest voorkomende vragen / problemen op een rijtje gezet voor u


Faber / Dimplex haarden & Opti-Myst 

Klacht Oplossing:
Toestel valt na ca.20 sec. volledig uit. De verdamper / transducer is versleten of defect. Een transducer is het zilver kleurig kogeltje onder in de waterbak.
Deze dient vervangen te worden. Heeft u nog garantie dan kunt u een nieuwe transducer via de link onderaan de pagina aanvragen bij Faber. 
U kunt deze ook los kopen. Klik Hier
Toestel geeft weining tot geen vlammen  Als u toestel weinig of geen vlammen geeft. En de transducer produceerd wel veel rook. Dit kunt u controleren door de haard aan te zetten, zonder de container en uitlaat.
U kijkt dan regelrecht op het water. Als hier voldoende waterdamp wordt geproduceerd dan is de ventilator defect. Deze zit rechts langs de waterbak. Deze dient
dan vervangen te worden. Heeft u garantie dan kunt u via onderstaande Faber service link een nieuwe ventilator aanvragen.
Cassette 500 & 1000 series LED lampen knipperen of afstandsbediening reageerd niet. De stekker van de blue-tooth ontvanger zit niet volledig in de cassette. Zorg er voor dat deze stekker volledig
in het toestel gestoken zit. U hoort 3 klikjes. Vaak zit deze stekker niet volledig in het toestel.
Afstandsbediening werkt niet. Afstandsbediening is niet goed gekopeld. Koppel de afstandsbediening opnieuw met de haard. Zie gebruiks aanwijzing.
Toestel defect. Via onderstaande service link van Faber. kunt u een service verzoek aanvragen bij Faber / Dimplex.
Toestel resoneerd / trilt Het toestel staat niet in balans of is geplaatst in een houten nis. Zorg er voor dat de haard niet direct contact maakt met de vloer of de nis. Oplossing: Plaats vilt 
onder het toestel.

Faber / Dimplex verzorgd voor ons de service en reparatie's van uw product. Via de volgende link kunt u een service aanvraag doen. Faber Dimplex zal dan contact met u opnemen voor een afspraak in te plannen, en of door u een nieuw onderdeel toelaten te komen.  <SERVICE FORMULIER >
Faber verzorgd voor ons de service afhandeling & reparatie's.  Omdat wij A-dealer zijn zal faber hiervoor garant staan.

Ondervindt u problemen met een ander merk zoals: Ruby-Fires, Dru, Element4 of Noble-Flame. Stuur dan een mail naar: Service@haardjesland.nl.